Прочетен: 241 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 26.10.2015 18:24
Днес ще Ви представя Ирина Белчева и Звезделина Цолова.
Те са блогърки. Едната пише предимно за мода, а другата за култура.
Ето ги и двете интервюта с дамите.
Ирина Белчева
1. Представи се- откъде си и накъде отиваш?
В момента съм водеща на предаването Десет по телевизия Bulgaria ON AIR. През последните няколко години се занимавах с ПР, а от една година имам личен блог - irinabeltcheva.com
2. Каква е твоята мисия?
Oпределено съм приела като мисия на живота си да дам причини на младите хора да останат да живеят и да работят в България. Също така искам да направя културата по-достъпна и по-разбираема за хората.
3. Разкажи ни как ти хрумна идеята да се занимаваш с блог.
Винаги съм имала активна гражданска позиция и създаването на блог беше логичната стъпка, за да покажа мнението си по общественозначими теми публично. Не харесвам анонимността и за мен беше важно да заставам с име зад мнението си.
4. Какво е да си блогър в България?
Смятам, че все още е предизвикателство, защото все още няма много добри практики и примери. Малко като да се луташ в тъмното. Но смятам, че светлината в края на тунела вече се вижда.
5. Как се изгражда доверие у потребителите? Как може то да бъде разрушено?
Хората не са глупави - те веднага усещат ако публикациите са рекламни. Смятам, че това е основно - в моя блог няма публикации, които да са с рекламна цел и много държа това да остане така.
6. Може ли блогът да се нарече „новата журналистика“?
И да, и не. Нека да не забравяме, че да пишеш не те прави журналист. И това, че си журналист, не те прави добър писател. .
1. Представи се- откъде си и накъде отиваш?
Казвам се Звезделина, но приятелите ми ме наричат Звезди. Живея в София, но творя и пътувам по целия свят. От близо две години се занимавам с моя моден блог – Mint Stories, който се превърна в неизменна част от живота ми. Не знам дали това е правилният път, по който вървя в момента, но е най-желаният и обичаният от мен.
2. 2. Каква е твоята мисия?
Моята мисия е да бъда достоен човек за себе си и хората, които обичам. Искам никога да не работя нещо, което би ме убивало творчески и демотивирало. Винаги ми е било мечта да оставя нещо красиво след себе си, което да е било създадено с много любов и желание. Не знам дали е мисия или просто характер, но винаги ще рискувам и ще давам всичко от себе си, за да правя това, което обичам.
3. 3. Разкажи ни как ти хрумна идеята да се занимаваш с блог.
Едвали някой блогър е планувал, че ще се занимава някога с това. Идеята при нас се роди спонтанно и е комбинация от мислите на двама души, които искаха и търсеха начин да изразят себе си. Но само привидно изглежда лесно. Истината е, че хората не виждат какво стои зад един кадър или пост - целият път, който са изминали тези хора, за да го осъществят. Както на цветето му е нужно внимание и грижи, за да порасне, така и тук, е нужно много време и огромно постоянство. Това не е работа, която има определен диапазон от време, в който ти трябва да я свършиш. Това е начин на живот, мислене и енергия. Писала съм постове в 3 през нощта и съм снимала на -20 градуса, но никога не съм го приемала като работа или досадно задължение, защото това е моята “лудост”, в която аз намирам най-големия чар.
4. 4. Какво е да си блогър в България?
Да си блогър в България означава, че наистина много обичаш да правиш това, което правиш. В България блогърството не е чак толкова добре познато, както е в Америка, Франция или Италия, което го прави много ограничено и адски трудно, особено, ако имаш силното желание да го правиш на едно по-високо ниво, както е в чужбина. Модното блогърство тепърва започна да навлиза в пределите на страната ни като култура, като бизнес отношения и като разбиране. Много хора започват и се отказват след някоя друга седмица, защото не срещат разбиране от другата страна. Изключително демотивиращо e, когато искаш да работиш с дадена марка, например, a от екипа им ти заявяват, че в България нямат такава практика изобщо и не се интересуват. Важното е да не се отказваш, когато не срещаш разбиране, а да продължаваш да се бориш и да търсиш начин. Ние се опитваме да налагаме едно ново мислене. Самата идея да представиш даден продукт по един иновативен, достъпен и по-близък до хората начин. Азсъм голям оптимист и смятам, че до няколко години, манталитетът на хората ще се промени и ще започнат да гледат с „по-широки“ очи на това явление - блогърство.
5. Как се изгражда доверие у потребителите? Как може тода бъде разрушено?
Доверието е всичко. Всеки блогър показва малко или много своя начин на живот, нещата, които обича и предпочита. Хората искат непрекъснато да виждат какво правиш, с какво си облечен, къде излизаш вечер, как поддържаш тази фигура или какъв шампоан използваш. Точно заради това любопитство, блогърството е интересен и предпочитан начин за рекламиране от много фирми, но ето тук се прекрачва лесно границата и се губи доверието у хората. Има горчиви примери на световни блогъри, които са превърнали това само в бизнес и са загубили цялата магия, която са имали.
6. 6. Може ли блогът да се нарече „новата журналистика“?
По-скоро бих го нарекла най-иновативният начин за реклама в днешно време. В чужбина няма промоция на нов продукт, събитие или откриване на нова марка, които да не се свържат с няколко блогъри преди това. От части мога да го нарека и „новата журналистика“, защото ние сме на всяко едно ново събитие и го отразяваме по свой собствен начин. Също така, както в журналистиката, така и тук, влиянието върху хората може да бъде много силно и пагубно понякога.
7. 7. В какво откриваш красотата?
Красотата е навсякъде около нас, но трябва да имаш спокойствието в душата, за да я видиш и откриеш.За щастие съм успяла да си създам възможността, с която да откривам чара на това да пътуваш по целия свят и у нас, но с малко багаж. Това е моето вдъхновение.
„Франкфуртер алгемайне цайтунг”:
Любопитно интервю с Lauren Calaway (виж ...